Τραγούδι

Σύμφωνα με τις οδηγίες του “σχεδίου” οι μαθητές/τριες των ομάδων Erasmus+ από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιούργησαν ένα δικό τους τραγούδι, με βάση το “Etre Français”, που δόθηκε ως υπόδειγμα. Πρόκειται για την πρώτη δραστηριότητα σύμφωνα με την οποία, οι μαθητές από κάθε σχολείο καλούνται, με τρόπο παιγνιώδη, να παρουσιάσουν τα κλισέ και τα στερεότυπα των χωρών τους, στη λογική του να "σπάσει ο πάγος" μέσα από τη πρώτη αυτή γνωριμία.

Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε από τους μαθητές/τριες της ομάδας Erasmus+, το “Etre Grec”.

 

Άλμπουμ φωτογραφιών

Οι μαθητές και μαθήτριες έψαξαν και βρήκαν παλιές φωτογραφίες δικές τους και των γονιών τους από το σχολείο, από τις εξόδους στη πόλη και από οικογενειακές γιορτές.  Στη συνέχεια έφτιαξαν με αυτές ένα άλμπουμ φωτογραφιών αντιπαραθέτοντας - συγκρίνοντας τις παλιές με τις πιο πρόσφατες φωτογραφίες, βάζοντας λεζάντες.

 

Συνομιλίες στο τραπέζι

Οι μαθητές και μαθήτριες βρήκαν θέματα και ερωτήσεις σε σχέση με τη μετάδοση της μνήμης που αφορούν προσωπικά, ατομικά βιώματα, αλλά που αγγίζουν, ωστόσο, την Ιστορία της περιοχής και της χώρας. Για παράδειγμα, στιγμές από την ιδιωτική ζωή, όπως για παράδειγμα η “παιδική ηλικία” (η πρώτη επαφή με το σχολείο στη δεκαετία του 50 στην Ελλάδα μετά το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου), η “εργασία”, ανάμεσα σε άλλα θέματα. Ενδεικτικα μπορείτε να δείτε μια συνέντευξη "Συνέντευξη με την γιαγιά".

 

Γωνιά μαγειρικής

Οι μαθητές/τριες μίλησαν στους γονείς και στους παππούδες τους για να βρουν παραδοσιακές συνταγές που αποτελούν κομμάτι της οικογενειακής παράδοσης και κληρονομιάς.

Οι συνταγές αυτές ανταποκρίνονται, συνήθως, σε κάποιες από τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής: συνήθως, τα παραδοσιακά φαγητά ετοιμάζονται από τοπικά προϊόντα που είναι της εποχής. Αντίθετα, είναι συχνά πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά σε σχέση με μια ισορροπημένη διατροφή. Οι μαθητές/τριες πρότειναν κάποιες παραλλαγές πιο ελαφριές για μια πιο ισορροπημένη διατροφή.

Βιβλίο συνταγών

 

 

Τόποι μνήμης στην πόλη, στον οικείο χώρο των μαθητών

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας Erasmus+ του Μουσικού Σχολείου Καβάλας συνεργάζονται, προκειμένου να εντοπίσουν τα “ίχνη” της μνήμης (δρόμοι, μνημεία, πάρκα) του οικείου τους χώρου. Στη συνέχεια, περιγράφουν και αφηγούνται την ιστορία τους (Πότε δημιουργήθηκαν; Γιατί; Τι μνημονεύουν;).

 

i  Οι ήχοι της πόλης  -  Les sons naturels de la ville Ηχητικός χάρτης, Παρουσίαση

 

ii  Οι μαθητές βιντεοσκοπούν οικείους τόπους μνήμης  - Les élèves filment des lieux de mémoire proches

Ι. Συναντήσεις στην Καβάλα  -  Rencontres à Kavala

1. To αντάμωμα  -  Les retrouvailles

2.  Συνάντηση στην παραλία  -  Rencontre sur le front de mer

3.  Κοίταξέ με  -  Regarde-moi                              

II.  Συναντήσεις στο Μουσικό Σχολείο Καβάλας - Rencontres à l’école de musique de Kavala  

 4.  Χωρίς τίτλο  -  Sans titre      

 5. Let’s danse      

 6.  Ανύπαρκτη φιλία  -  A la recherche de l’amitié       

 7. Η φιλία  -  L’amitié       

 8. Οι μουσικοί  -  Lesmusiciens      

 9. Το καινούριο κορίτσι  -  La nouvelle fille

 

iii  Μουσικό χάπενινγκ στο Κτελ Καβάλας  -  Happening musical à la station centrale de bus

Οι επόμενες δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν μέχρι το πέρας του προγράμματος είναι:

  • Η τρίτη διεθνική συνάντηση επιμόρφωσης (C3) στην Ιταλία ( Pozzuoli, 7-13 Μαίου    2017).
  • Η τέταρτη διεθνική συνάντηση επιμόρφωσης (C4) στην Πορτογαλία (Valongo,  Οκτώβριος 2017).
  • Hυλοποίηση της προβλεπόμενης δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της επόμενης σχολικής χρονιάς (2017-2018) εφαρμογής του  Σχεδίου: «Ο 20ος αιώνας στα προγράμματα ιστορίας».
  • Η πέμπτη διεθνική συνάντηση επιμόρφωσης (C5) στη Γερμανία (Munich,  Μάιος  2018).

 Στις 6 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν στο Μουσικό Σχολείο Καβάλας :

- Διάλεξη του ιστορικού Νίκου Καραγιαννακίδη για τη σύγχρονη ιστορία της Καβάλας.

- Εργαστήριο της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ρίκης Βαν Μπούσχοτεν με θέμα τους «Τόπους μνήμης στην πόλη», που είναι η κύρια δραστηριότητα του Σχεδίου για τη φετινή χρονιά.

Στις 7 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο της Καβάλας, η διάλεξη της Δρ. Αργυρώς Μουμτζίδου με θέμα τη διδακτική της πολυγλωσσίας, που σχετίζεται με τον άξονα των εγκάρσιων δεξιοτήτων, όπως η βελτίωση της χρήσης της γαλλικής γλώσσας και η γνωριμία των άλλων μητρικών γλωσσών του Σχεδίου.

Στις 16 Νοεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο σεμινάριο από τον Δρ. Νικόλαο Γραίκο με θέμα «Εθνογραφικές μαθητικές δράσεις πάνω σε τόπους μνήμης».

Στις 17 Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο ενός εργαστηρίου με τον Νικόλαο Γραίκο, η ομάδα των μαθητών Erasmus+ επεξεργάστηκε και δημιούργησε οπτικοακουστικό υλικό πάνω σε χαρακτηριστικούς τόπους μνήμης της πόλης της Καβάλας, όπως το Μουσικό Σχολείο.  

Παρακολούθηση στις 28 Ιανουαρίου 2017, εκ μέρους του υπεύθυνου του Σχεδίου, της ημερίδας με θέμα «BonnespratiquesenclassedeF.L.E», που πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάστηκαν εισηγήσεις με έμφαση στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως το Erasmus+ και το E-twinning.

Βιωματικό εργαστήριο στις 23 Φεβρουαρίου 2017 με εισηγητή τον Δρ. Νικόλαο Γραίκο, Ιστορικό Τέχνης, Σχολικό Σύμβουλο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πιερίας.

Σεμινάριο για την προφορική ιστορία σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς από σχολεία της πόλης με εισηγητή τον Βασίλη Δαλκαβούκη, Επίκουρο καθηγητή του τμήματος Ιστορίας- Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Α. Σε τοπικό επίπεδο:

- Στις 3 Οκτωβρίου 2016 oΑντιδήμαρχος υπεύθυνος για τα εκπαιδευτικά θέματα και ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υποδέχθηκαν τις ευρωπαϊκές αποστολές Erasmus+ και έγινε η παρουσίαση του πρότζεκτ  #Mémoire(s).   

https://drive.google.com/drive/folders/0B-qHUCAHLp8STUl6dWoyeklnVnM?usp=sharing

- Στις 7 Οκτωβρίου έγινε η παρουσίαση του σχεδίου  #Mémoire(s) στο κοινό της πόλης και ακολούθησε η κοινή συναυλία από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των συνεργαζόμενων σχολείων. 

https://www.youtube.com/watch?v=Dox8XnoMKmI&feature=youtu.be

- Δημοσιεύθηκαν σε τοπικά μέσα ενημέρωσης δελτία τύπου για την Διεθνική Συνάντηση Επιμόρφωσης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα.

http://www.ert.gr/mousiko-scholio-kavalas-sto-erasmus-antikimeno-ti-mnimi/

http://www.kavala-portal.gr/entheta/education/item/7712-symmetoxi-tou-mousikoy-sxoleiou-kavalas-sto-erasmus

https://www.youtube.com/watch?v=vPnZgwh_c9Q

https://www.proininews.gr/11/03/drasis-tou-mousikou-scholiou-kavalas-me-to-programma-erasmus-memoires/

- Πραγματοποιείται συνεχής ενημέρωση για τις δράσεις του σχεδίου #Mémoire(s) στην ιστοσελίδα του Μουσικού Σχολείου.

http://lyk-mous-kaval.kav.sch.gr/portal/index.php/erasmus

 

Β. Σε πανελλήνιο επίπεδο:

- Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό COMMUNICATION της παρουσίασης με τίτλο «Leprojetfrancophone «Mémoire(s) » etsamiseen œuvreenclassedeFLE», στη διημερίδα « Moncoursdefrançais : undéfi », που πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (9-10 Σεπτεμβρίου 2016).

 http://www.aplf.gr/img/ 4728874201ff054054348eba81b9f4 00COMMUNICATION_2-3.pdf

 

Γ. Σε διεθνές/ευρωπαϊκό επίπεδο:

Παρουσίαση της Διεθνικής Συνάντηση της Καβάλας (οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους της Θάσου και των Φιλίππων, το εργαστήριο της καθηγήτριας Ρ.Β. Μπούσχοτεν), στον επίσημο ιστότοπο του σχεδίου #Mémoire(s)  www.erasmusplus-memoires.eu.

http://crdp-pupitre.ac-clermont.fr/0631074A/25387-accueil-0631074A.htm

http://crdp-pupitre.ac-clermont.fr/0631074A/26798-accueil-0631074A.htm